Wat zijn de werkuren als apotheekassistent in een ziekenhuis?

Zijn dit gewone daguren of word er in 'ploeg' gewerkt, late shifts enzo?
Ik zou willen weten of dit beroep te combineren valt met avondschool, dus zodat ik geen verlof moet aanvragen ervoor..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

In een ziekenhuis apotheek heb je flexibele werktijden, ook overwerk, oproepdiensten en weekenddiensten zijn standaard. Bij een standaardapotheek wordt meestal wel met vaste werktijden gewerkt, dat is dus makkelijker te combineren met een opleiding. Voor beide heb je wel een diploma apotheker assistent nodig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een willekeurige ziekenhuisapotheek via internet geeft de volgende werktijden:
Wisselende werktijden (werktijden tussen 07.00 - 22.00 uur) Er wordt geparticipeerd in een bereikbaarheidsdienst voor de uren dat er geen assistenten aanwezig zijn.

Mijn ziekenhuisapotheek is geopend van 8.00 – 22.00. Van 22.00 - 8.00 uur is de service van de Spoedpost beschikbaar: spoedrecepten / medicijnen waarvan het gebruik niet kan worden uitgesteld.

Natuurlijk is het zo dat er 's avonds minder mensen ingezet hoeven te worden dan overdag.Voor het weekend geldt meestal een weekenddienst met beperkte uren en inzet van personeel.
fisbel