Welk lettertype is gebruikt op de kaft van het boek "de dwergen"?

De dwergen > Markus Heitz > Luitingh Fantasy

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

MInion Condensed Semibold

Toegevoegd op 17-05-2009 14:03:46
Kan ook een andere van de familie Minion zijn (Bold). De letter R is in dit geval de sleutel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het ziet eruit alsof het een custom made font is... Je ziet die inkepingen in de letters, lijkt me geen mainstream font... en dan is het ondoenlijk om de naam te vinden...

Sla het boek even open, alle kans dat het lettertype kunt vinden in de colofon...

Of vraag je naar de bekende weg?

Er zijn wel porgramma´s op de pc, die een font met een ander kunnen vergelijken, Fontfactory zou dat kunnen denk ik... en dan de gelijkenis in procenten kunnen weergeven, dus veel speurwerk en weinig kans op succes...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het lijkt me een eigen bewerking van een bestaand font. maar misschien zit ik ernaast en staat wat je zoekt gewoon op deze site: http://www.dafont.com/
kijk ergens bij fancy of bij basic/serif

Toegevoegd op 19-05-2009 10:45:39
bewerking van de minion lijkt me inderdaad het meest logisch. goed gespot zeg!